VW Tiguan Forum banner

Parkeerrem defect

2 reading
30K views 13 replies 11 participants last post by  4motion  
#1 ·
Hallo allemaal,

Heeft iemand deze fout gehad? Ik reed vandaag en het gele waarschuwingslampje en de waarschuwing in de MFD zeiden parkeerremstoring. De automatische handremknop werkt niet meer, maar de handremklep lijkt de handrem nog steeds aan te trekken met het gebruikelijke geluid. Ik zit vast in Londen voor een cursus, ik ben gewoon bang dat de handrem problemen gaat geven op de terugweg!

Groeten

#3 ·
Ik heb de mijne nu 2 maanden. Geen probleem tot vanmorgen toen er een bericht verscheen met de melding dat ik een parkeerremstoring had en het handboek moest raadplegen. Hierin stond dat ik de dealer moest raadplegen (!)
Image
De dealer zegt dat het slechts een softwarefout is en niet meer zou moeten voorkomen (!!!???) We zullen zien. Overigens, als je je voet niet op de rem zet bij het stoppen met autohold aan (ik heb een automatische versnellingsbak), dan krijg je een heel naar krakend geluid van de remmen. Vraag me af of dit iets te maken heeft met het veroorzaken van de "software"-fout???

#4 ·
Ik heb een paar keer een probleem gehad met mijn Tiguan toen ik de auto wilde uitzetten. Het stond me toe de sleutel te verwijderen, maar de motor bleef draaien. De waarschuwing die werd weergegeven was "Parkeerrem storing". De auto ging voor het eerst met dit probleem naar de dealer bij iets meer dan 9.000 mijl nadat het ongeveer 3 keer was gebeurd. De dealer zei dat er een software-upgrade nodig was en zei dat dit het probleem zou oplossen. Ik had ook last van de antiblokkeerremmen die op vreemde momenten inschakelden en kreeg te horen dat dit allemaal zou worden opgelost met een software-upgrade. De tweede keer dat ik de auto inleverde, was net na het eerste bezoek toen hetzelfde gebeurde, de auto bleef draaien nadat de sleutel was verwijderd. Dezelfde waarschuwing verscheen. De dealer moest VW raadplegen en kreeg de opdracht een relais te vervangen. Op het papier staat "relais vervangen volgens technisch bulletin 2018727", dus er moet een registratie van een probleem zijn. Twee dagen nadat ik de auto had opgehaald, gebeurde hetzelfde weer. Deze keer kon ik de auto bijna niet meer uitzetten. De auto zal opnieuw naar de dealer moeten voor een derde poging om dit probleem op te lossen. Ze hebben geen idee wat er mis mee is.

#5 ·
Verwijder de sleutel en de motor draait nog steeds. Dat klinkt voor mij als een terugroepactie. Erg dubieus - ik zou erop aandringen dat dit op het allerhoogste niveau bij VW wordt onderzocht, of hen vertellen dat u contact zult opnemen met de relevante verkeersautoriteit.

#6 ·
karaalvarez said:
Ik heb een paar keer een probleem gehad met mijn Tiguan toen ik de auto wilde uitzetten, het stond me toe de sleutel te verwijderen, maar de motor bleef draaien.
Dat is me een keer overkomen en het was direct nadat ik een Forge diverter spacer had geĂŻnstalleerd. Het is niet meer gebeurd, maar ik heb hem na een paar weken toch verwijderd.

#8 ·
Ik heb de auto gisteravond opgehaald na de 3e poging om dit probleem te repareren. Op het papier staat dat er een "klem 15 storing in GFF" was. In de aantekeningen staat dat de dealer de VW Tech support belde, die hen vertelde het elektrische deel van het contactslot te vervangen omdat de technische bulletin al was uitgevoerd. De dealer reed het weekend met de auto en had het probleem niet opnieuw. Ik haalde de auto op en had geen problemen tot de 4e stop die ik maakte, toen het probleem opnieuw optrad. Gebeurde ook de volgende ochtend. Ik ben nu een klacht begonnen bij VW, waarbij een regiomanager betrokken zal zijn. Hopelijk helpt al deze info iemand in de toekomst. Ik kan niet geloven dat mijn auto helaas de enige met dit probleem zal zijn.

#9 ·
Hallo! Mijn naam is Zen. We hadden onlangs hetzelfde probleem. De achterwielen van onze Tiguan zaten vast en pas nadat hij in de warme garage had gestaan, werden ze weer normaal. De dealer in Ottawa heeft het gecontroleerd en ontdekte dat er een "laagspanning" probleem was, van korte duur, zonder goede reden. Als dit de volgende keer gebeurt, raadde de dealer aan om de motor uit te zetten, 15 minuten te wachten en dan de motor te starten en 15 minuten te rijden voordat u gaat rijden. Dat zou de computer moeten helpen om terug te keren naar de oorspronkelijke instellingen.

#11 ·
Ik heb hetzelfde probleem.

Vandaag heb ik oranje en rood (knipperend) parkeerlicht aan. En een foutmelding van de rem.

Ik gebruik VAG COM en vind DTC 02435 en 02434. Maar ik kan deze DTC niet wissen, omdat de DTC terugkomt.

Ik ga naar de VW-dealer en probeer mijn elektrische remmodule te updaten, maar ik heb de laatste versie en ze hebben geen oplossing voor mijn probleem...

Moeten we de handremschakelaar vervangen?

#12 ·
Ik heb hetzelfde probleem.

Vandaag heb ik oranje en rood (knipperend) licht bij het parkeren. En een foutmelding van de rem.

Ik gebruik VAG COM en ik vind DTC 02435 en 02434. Maar ik kan deze DTC niet wissen, omdat de DTC terugkomt.

Ik ga naar de VW-dealer en probeer mijn Electric Brake Module te updaten, maar ik heb de laatste versie en ze hebben geen oplossing voor mijn probleem....

Moeten we de handremschakelaar vervangen?
Bewerk uw profiel om uw locatie op te nemen en vertel ons iets over uw Tiguan in uw profiel (jaar, model, motor). U kunt deze info ook in uw handtekening zetten als u dat wilt.

Bedankt!

• Like
Reactions: yanto
#13 ·
We hadden een probleem met onze Passat, toen hij 3 dagen had stilgestaan. De elektronische parkeerrem gaf een heleboel foutmeldingen toen ik het contact aanzette, en toen ik probeerde de auto te verplaatsen, zat de rem vast. (Dit was typisch toen we op vakantie waren in Holland). Toen we uiteindelijk terugkwamen bij de lokale dealer (lang verhaal), werd ons verteld dat de remklauw kapot was en deze werd vervangen. Daarna geen problemen meer, maar we hebben de auto 6 maanden later verkocht om de Tig te kopen!

#14 ·
De elektronische handrem is mijn grootste afkeer van de Tig. Elke keer als ik de motor hoor, herinnert het me eraan dat hij kan falen. Hendels en kabels gaven zelden problemen.