VW Tiguan Forum banner
21 - 39 of 78 Posts
Czy zadziałało? Mam ten sam problem. Mój mechanik wymienił czujnik, ale problem nadal występuje.
To zadziała. Widziałem dziś rano mojego mechanika... powiedział mi, że sugerują wymianę czujnika, ale to nigdy nie działa... Trzeba wymienić wałek wyrównoważający... a przy okazji łańcuch rozrządu... Odesłał mnie do specjalisty, a kiedy do niego zadzwoniłem, powiedział to samo...
 
Witajcie wszyscy, jestem tu nowy i dołączyłem, aby pomóc.
Pracuję sporo przy europejskich samochodach, a także przy VW i Audi.
Oto mały przewodnik z poradami dotyczącymi najczęstszych problemów w 2.0.

opiłki/nagromadzenie węgla w silniku (plastik i metal lub tylko brud)

jak wpływają na ciśnienie oleju: gdy silnik jest zimny, ciśnienie oleju w pojeździe wygląda dobrze i utrzymuje się do 30 minut, po czym silnik osiąga temperaturę roboczą, a lepkość oleju silnikowego ulega zmianie, a strumień poboru oleju w rurze poboru oleju ulega zmianie, ważne jest, aby wiedzieć, że rura poboru ma bardzo mały prześwit w kierunku miski olejowej, więc działa jak odkurzacz i zasysa wszystkie wióry i brud i zatyka sitko wewnątrz rury poboru. Misę olejową należy wyjąć, a rurę poboru oleju zaleca się wymienić.

Oczywiście sam czujnik jest również częstym problemem, ale nie powinien być po prostu wymieniany bez ręcznego sprawdzania ciśnienia oleju za pomocą manometru.

Innym częstym problemem, szczególnie w silnikach o większym przebiegu, są zużyte łożyska wałka wyrównoważającego. Silnik należy wyjąć, aby wykonać tego rodzaju naprawę i wyjąć i wymienić wałek wyrównoważający silnika.

Innym problemem, również powszechnym dla 2.0, jest zużycie oleju silnikowego (spowodowane zużytymi pierścieniami tłokowymi, uszkodzonym zaworem pcv, uszkodzonymi uszczelkami trzonków zaworów i turbosprężarką) wycieka w niewielkiej, szybkiej ilości, więc samochód nie wytwarza dużej ilości niebieskiego dymu jako łatwy wskaźnik, robi to powoli i na stałe.

prawidłowe ciśnienie oleju dla silnika CCTA w temperaturze roboczej,

Bieg jałowy 17,4 - 30,45 psi
Przy 2k obr./min 23,2 - 30,45 psi
Przy 3,7k obr./min 43,5 - 58 psi

Dla silników o dużym przebiegu osobiście polecam przy problemie z niskim ciśnieniem oleju wybrać jako naprawę naprawę zestawu wałka wyrównoważającego lub wymianę silnika z długim zamkiem (reman jest ok) ofc, jeśli wartości ciśnienia oleju nie są zgodne ze specyfikacją.

wszystko inne, co słyszysz w tym wątku na forum, jak
pęknięty ekran z wspornika mocowania wałka rozrządu, nie jest przyczyną niskiego ciśnienia oleju, bardziej powoduje kod p0016 dla korelacji czasu wałka rozrządu i wału korbowego lub kod dla wydajności wałka rozrządu i wału korbowego. Może również uszkodzić koło zębate wałka rozrządu, co wymaga wymiany wałka rozrządu. Łańcuchy rozrządu w tych silnikach mają również przedłużoną gwarancję.

tyle na razie
Nadzieja
Wszyscy możecie rozwiązać swoje problemy i naprawić swoje samochody
 
Kupiłem 2011 2.0T Tiguan dla mojego syna. 88 tys. mil. Ten sam problem. Podczas jazdy z prędkością autostradową (2500-3000 obr./min) wszystko jest w porządku. Problem pojawia się, gdy zjeżdżamy na boczną ulicę i zmniejszamy prędkość, wtedy pojawia się powiadomienie o oleju. Wydaje się, że występuje tylko przy niższych prędkościach po jeździe z wyższą prędkością przez ponad 20 minut.

Podobno niezależny dealer, od którego go kupiliśmy, opuścił miskę olejową i "wyczyścił" sitko rury ssącej. Wydawało się, że wszystko jest w porządku przez tydzień lub dłużej, ale powiadomienie pojawiło się ponownie zeszłej nocy.

Nie mam żadnej wcześniejszej historii serwisowej poza nowymi oponami w listopadzie 2021 roku.
 
Najprawdopodobniej ekran w fazie wałka rozrządu.
 
Cześć wszystkim,
Mam Tiguana TSI 2.0 z 2012 roku z przebiegiem 130 000 mil. Dostaję czerwoną kontrolkę ostrzegawczą niskiego ciśnienia oleju, która wskazuje na zatrzymanie samochodu, z przerwami. Po może 30 minutach jazdy zapala się, a następnie po 3 sygnałach dźwiękowych gaśnie.
Zaczęło się to po tym, jak zabrałem go do dealera na wymianę oleju. Po wyjeździe kontrolka się zapaliła. Zabrałem go z powrotem i wymienili czujnik/przełącznik ciśnienia oleju i zrobili kolejną wymianę oleju. Powiedzieli również, że ciśnienie oleju zostało sprawdzone i mieści się w normie.

Kilka dni po tym, jak zapaliła mi się żółta kontrolka silnika, została sprawdzona. Był to p0301. Więc zamieniłem przewód świecy zapłonowej 1 z 2 i kontrolka zgasła.

Czerwone ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju nadal się zapala, więc zabrałem mojego Tiguana do innego mechanika, aby sprawdzić ciśnienie oleju. Powiedział, że mieści się w normie, na dolnej granicy, ale w normie. Zapytałem, co może pomóc w tym problemie, a on polecił pompę oleju i rurę ssącą. Więc to zrobiłem. Działało to przez jakiś czas, ale teraz wróciło.
Zabrałem go z powrotem do miejsca, w którym wymieniłem pompę oleju i powiedzieli, że ciśnienie oleju mieści się w normie, nie znaleziono wycieków oleju i nie można odtworzyć ostrzeżenia, wszystko w porządku.
Jeśli będzie się to powtarzać, może będę potrzebował nowego/używanego silnika, powiedział mechanik.

Kilka dni temu jechałem samochodem do sklepu i samochód chciał zgasnąć, żółta kontrolka silnika zapaliła się i zgasła, więc podłączyłem do niego czytnik kodów i pokazał mi p0304.
Więc teraz nie ma żółtych kontrolek silnika, ale czerwona kontrolka niskiego ciśnienia oleju zapala się po około 30 minutach jazdy, zapala się, a następnie 3 sygnały dźwiękowe i gaśnie.

Wszelka pomoc jest mile widziana.
Dziękuję za poświęcony czas.
Hej, mój Tiguan z 2013 roku robi to samo, ale tylko w upalną pogodę. Nie robi tego, gdy jest zimno, mój siostrzeniec jest przekonany, że to waga oleju.
 
Późno do tego mój Tiguan ma 250 tys.

Miałem podobny problem z zapalającą się czerwoną kontrolką ciśnienia oleju. Mechanik najpierw wymienił czujnik, ale problem nie ustąpił.

Następnie wymienił tę część
06H 198 205N zestaw wałka wyrównoważającego

Nie znam się na samochodach, ale zastanawiam się, czy właśnie zostałem oszukany.

Dość kosztowna procedura. Nie jestem pewien, jaki będzie wynik. Do tej pory był wspaniałym mechanikiem
Czy to zadziałało? Mam ten sam problem.
 
Kupiłem dla syna Tiguana 2.0T z 2011 roku. 88 tys. mil. Ten sam problem. Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi (2500-3000 obr./min) wszystko jest w porządku. Problem pojawia się, gdy wjeżdżamy na boczną ulicę i zmniejszamy prędkość, wtedy pojawia się powiadomienie o oleju. Wydaje się, że występuje tylko przy niższych prędkościach po jeździe z wyższą prędkością przez ponad 20 minut.

Podobno niezależny dealer, od którego go kupiliśmy, opuścił miskę olejową i "wyczyścił" sitko rury ssawnej. Wydawało się, że przez tydzień lub dłużej było dobrze, ale powiadomienie pojawiło się ponownie zeszłej nocy.

Nie mam żadnej wcześniejszej historii serwisowej poza nowymi oponami w listopadzie 2021 r.
Cześć kolego, mój to model TIGUAN z 2009 roku i mam prawie dokładnie ten sam problem po 100 tys. km. Dzieje się to po około pół godzinie jazdy. Zaczęło się od ostrzeżenia interwałowego, jeśli jadę dalej, czerwony sygnał niskiego poziomu oleju w silniku w końcu miga. Jazda z dużą prędkością może trwać nieco dłużej, ale ostrzeżenie i tak pojawia się po może godzinie.

Ponieważ jest tak wiele podobnych przypadków, zastanawiam się, czy zignorowanie tego doprowadzi ostatecznie do awarii silnika? Dzięki.
 
Co powiesz na to, żebyś podzielił się tym z wszystkimi. To znany problem.
 
Przykro mi, jeśli masz rozwiązanie do udostępnienia, udostępnij je na forum, nie zabieraj go w tryb offline! To pachnie oszustwem...
 
Tiguan z 2012 roku z przebiegiem 156 000 mil. Zrobiłem wymianę oleju w Jiffy Lube i zauważyłem wyciek oleju w moim garażu. Zabrałem go z powrotem do nich i „naprawili ten problem”, ale musiałem iść do mechanika, żeby naprawił gwint na korku spustowym. Zleciłem mu również wymianę oleju. Około 2 tygodnie później zacząłem otrzymywać czerwoną wiadomość o niskim ciśnieniu oleju. Działo się to tylko przy niskich prędkościach lub podczas postoju w korku.

Zabrałem go do dealera i zleciłem wymianę oleju i nie miałem problemu przez 2-3 tygodnie. Potem zaczęło się znowu. Nawet przy prędkościach autostradowych. Sprawdziłem olej w ten weekend i był na dolnej granicy normalnego zakresu. Dodałem litr, ale ostrzeżenie o niskim ciśnieniu nadal pojawiało się sporadycznie.

Zabrałem go z powrotem do dealera i wycenili mi 1600 dolarów za ponowne uszczelnienie pokrywy wałka rozrządu, która, jak mówią, przecieka olej - ale nie widziałem żadnych tego oznak, kiedy wymieniałem świece zapłonowe w weekend. Czy to brzmi jak prawdopodobna naprawa, która rozwiąże problem? Czy ta wycena jest wysoka za pracę, którą wykonają?

Przez około rok widzę również błędy P0299 w gorące dni. Mieszkam w Dallas, więc to jak 1/2 roku. Przestałem widzieć ten błąd w weekend.

Wszelka pomoc jest bardzo mile widziana.
 
Więc... to właśnie przydarzyło mi się w moim 2015 roku. Miałem na nim około 95 tys. km. Dealer ustawił mi poziom oleju i kazał wrócić 1 tys. km później... 500 mil później znowu zaczęły zapalać się kontrolki. Dealer kazał mi natychmiast przyjechać. Mój samochód zużył 2,5 kwarty oleju w tych 500 milach! To nie był czujnik wałka rozrządu ani nic innego, co wymieniliśmy. Miałem problem ze zużyciem oleju i na szczęście miałem przedłużoną gwarancję do 100 tys. km. Twój mechanik może mieć rację, że potrzebujesz silnika. Powodzenia. To do bani.
 
2,5 kwarty oleju na 500 mil?? Prawdopodobnie nie widziałeś nic za sobą i każdy, kto za tobą jechał, pomyślałby, że masz silnik parowy opalany węglem! Zużyte??? bardziej jakby wylane na drogę.
Nie, żadnego dymu. Zaufaj mi, zabrałbym to dużo wcześniej, niż to zrobiłem, gdyby był. Mówili o zrobieniu czegoś innego z silnikiem, ale potem zdecydowali się po prostu wymienić całość.
 
Cześć wszystkim,
Mam Tiguana TSI 2.0 z 2012 roku z przebiegiem 130 000 mil. Dostaję czerwone ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju, które wskazuje na zatrzymanie samochodu, z przerwami. Po może 30 minutach jazdy zapala się, a następnie po 3 sygnałach dźwiękowych gaśnie.
Zaczęło się to po tym, jak zawiozłem go do dealera na wymianę oleju. Po wyjeździe zapaliła się kontrolka. Zawiozłem go z powrotem i wymienili czujnik/przełącznik ciśnienia oleju i zrobili kolejną wymianę oleju. Powiedzieli również, że ciśnienie oleju zostało sprawdzone i mieści się w normie.

Kilka dni po tym, jak go dostałem, zapaliła się żółta kontrolka ostrzegawcza silnika i kazałem go sprawdzić. Było to p0301. Więc zamieniłem przewód świecy zapłonowej 1 z 2 i kontrolka zgasła.

Czerwone ostrzeżenie o ciśnieniu oleju nadal się wyłącza, więc zabrałem mojego Tiguana do innego mechanika, aby sprawdzić ciśnienie oleju. Powiedział, że mieści się w normie, na dolnej granicy, ale w normie. Zapytałem, co może pomóc w tym problemie, a on polecił pompę oleju i rurę ssącą. Więc to zrobiłem. Działało to przez jakiś czas, ale teraz wróciło.
Zabrałem go z powrotem do miejsca, w którym wymieniłem pompę oleju i powiedzieli, że ciśnienie oleju mieści się w normie, nie znaleziono wycieków oleju i nie można powtórzyć ostrzeżenia, wszystko w porządku.
Jeśli będzie się to powtarzać, może potrzebuję nowego/używanego silnika, powiedział mechanik.

Kilka dni temu jechałem samochodem do sklepu i samochód chciał zgasnąć, żółta kontrolka ostrzegawcza silnika zapaliła się i zgasła, więc podłączyłem do niego czytnik kodów i dał mi p0304.
Więc teraz brak żółtych kontrolek ostrzegawczych silnika, ale czerwona kontrolka niskiego ciśnienia oleju zapala się po około 30 minutach jazdy, zapala się, a następnie 3 sygnały dźwiękowe i gaśnie.

Wszelka pomoc jest mile widziana.
Dziękuję za poświęcony czas.
Miałem ten sam problem w zeszły weekend. Kiedy nowy czujnik ciśnienia oleju, który założyłem, nie rozwiązał problemu, sprawdziłem okablowanie do tego czujnika ciśnienia oleju. Miało ciągłość. Ale zauważyłem, że idzie bezpośrednio do czujnika położenia wałka rozrządu. Więc z kaprysu wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu. Całkowicie rozwiązało to problem.
 
To się dzieje, gdy ekran w fazie rozrządu się zatyka. Zignorowanie tego spowoduje trwałe uszkodzenie silnika!!!!! Musisz wyjąć fazę rozrządu, zdemontować ją i wyczyścić ekran, który chroni fazę rozrządu. Pamiętaj również, aby trzymać się krótszych interwałów serwisowych, gdy silnik się zużywa. Interwały 5 tys. mil to to, co robiłem od 30 tys. mil i teraz mam 90 tys. mil. Żadnych problemów. Turbosprężarka będzie pierwszym elementem, który ulegnie awarii, ponieważ jest najbardziej wrażliwa na utratę ciśnienia oleju. Następnie zawiodą wałki rozrządu. Potem pożegnaj silnik. NIGDY NIE IGNORUJ ŻADNYCH SYGNAŁÓW OSTRZEGAWCZYCH!!! Mówi ci, że masz problem, który należy rozwiązać, albo bum! Silnik się zatrzymuje, a wtedy masz rachunek za wymianę silnika w wysokości 6-8 tys. dolarów. Mówię z wieloletniego doświadczenia. Zanieś to do kompetentnego mechanika jak najszybciej! Sprawdź ciśnienie oleju za pomocą manometru, większość z nich będzie miała węże o dużej długości do monitorowania podczas jazdy.
Pamiętaj również, że wszystkie te silniki mają problemy ze zużyciem oleju. Używanie wysokiej jakości oleju pomaga w spalaniu, ale przy użyciu oleju zgodnego ze specyfikacją OE dopuszczalna strata wynosi 1 kwartę na 2500 mil. I to jest normalne! Przeszedłem na Liqui moly i zatrzymałem zużycie, ale nadal mam niewielki wyciek, który wymaga od czasu do czasu uzupełnienia. Ponadto tylne uszczelki główne są podatne na losowe uszkodzenia. Silniki benzynowe przed 2013 rokiem miały wszystkie podatne na awarie napinacze rozrządu. Wszystkie są przyspieszane przez słaby przepływ oleju, więc jeszcze raz

SPRAWDŹ TO!
Całkowicie rozumiem, co mówisz. Ile to wszystko kosztowało, jeśli można zapytać? Niewiele mogę sobie teraz pozwolić i to jest stresujące.
 
Cześć wszystkim, wczoraj kupiłem używanego Tiguana z 2011 roku i okazuje się, że mam ten sam problem z czerwonym ciśnieniem oleju!
Z tego, co rozumiem z waszych relacji, wynika to ze starych osadów oleju, które po rozgrzaniu silnika dostają się do delikatnych części mechanicznych i blokują przepływ oleju. Niektórzy z was wskazują, że wymiana tych delikatnych części, takich jak wałki wyrównoważające lub fazery wałka rozrządu, może rozwiązać problem.
Czy ktoś próbował wyczyścić silnik dodatkami do czyszczenia oleju, a następnie spuścić brudny olej, wymienić filtr oleju i zalać dobrym olejem?
 
@JulienD Moja córka ma 2012 SEL 2WD, który przez wiele miesięcy miał to samo przerywane ostrzeżenie. Opuściliśmy miskę olejową, aby sprawdzić sitko ssawne, ale było w porządku. Nadal miałem przerywane światło (i dzwonek ostrzegawczy, który był dość zaskakujący) w gorące dni. Przeprowadziłem litr STP Synthetic Engine Flush podczas następnej wymiany oleju i od tamtej pory nie miałem żadnych ostrzeżeń. To było ponad rok temu. Płukanie wystarczyło, aby otworzyć wszelkie częściowo zatkane obszary (sitko wałka rozrządu?), jak sądzę.

Przejechała właśnie 100 tys. mil i planuje wymianę łańcucha rozrządu i napinacza, ponieważ uwielbia ten samochód. Ma nowszy napinacz, ale wydaje się być w pełni wysunięty.
 
21 - 39 of 78 Posts